Fysio- en Manuele Therapie Baat – Wijchen

‘Binnen 3 weken een digitale werkplek voor de hele praktijk’

Fysio- en Manuele Therapie Baat bestaat uit een team van enthousiaste en bevlogen fysiotherapeuten, die gaan voor kwalitatief hoogwaardige zorg vanuit de wil om mensen met een goed gevoel de deur uit te laten gaan. De praktijk bestaat uit 12 fysiotherapeuten en het team heeft veel verschillende specialismen in huis. We spreken praktijkeigenaar Nicole de Baat. Zij houdt zich bezig met de strategische koers van de praktijk en geeft invulling aan het personeelsbeleid. Daarnaast ondersteunt ze de financiële administratie.

Wie kan er terecht bij Baat?

Praktijkeigenaar Nicole de Baat vertelt : ‘De patiënten kunnen bij ons terecht voor reguliere (sport) fysiotherapie, manueel therapie, oncologische fysiotherapie en in het verlengde daarvan oedeemtherapie, handfysiotherapie, psychosomatische fysiotherapie en bekkenfysiotherapie. Kinderen worden gezien door onze twee kinderfysiotherapeuten. De diagnostiek en behandeling kan ondersteund worden met echografie en shockwave. Omdat wij bewegen heel belangrijk vinden, organiseren wij naast revalidatie onder begeleiding van de fysiotherapeut ook het Baat-Fit-Plan, sporten met of zonder begeleiding van de fysiotherapeut. Ook is er een trainingsgroep voor zwangere vrouwen (ZwangerFit®).’ 

Baat bij kwaliteit.

‘Omdat wij ervan overtuigd zijn dat je voor zinnige en kwalitatief hoogwaardige zorg juist moet samenwerken en over je eigen praktijkgrenzen heen moet kijken, zijn wij gehuisvest in Gezondheidscentrum Wijchen waar naast onze praktijk ook andere paramedische disciplines gehuisvest zijn. Ook werken wij samen met een schouderorthopeed en de physician assistant van ViaSana, mooie vormen van samenwerking met een toegevoegde waarde voor de patiënt.’ 

Samenvattend vertelt Nicole: ‘Bevlogenheid, accuraat, betrouwbaar, ondernemend en innovatief zijn de kernwaarden waar het team van Fysiotherapie Baat voor staat.’ 

De aanleiding. 

‘Ons computersysteem was niet stabiel. Dat had er vooral mee te maken dat de fysiotherapeuten op verschillende plekken inloggen en dat gaf regelmatig storing op het systeem. Daarom wilden we naar een systeem wat ons maximale flexibiliteit geeft.’

De migratie en livegang.

‘Onze migratie is echt probleemloos verlopen. Het gehele proces was zeer goed voorbereid. Dit hadden we gedaan in een aantal gesprekken voordat er gestart is met het opzetten van ons systeem om onze wensen goed in kaart te brengen en onze verwachtingen te bespreken. MAUS heeft vooraf aan de migratie een korte training verzorgd aan de medewerkers met een duidelijke werkbeschrijving. Op de dag van de migratie was door MAUS alles al voorbereid en zo zijn we in één dag overgegaan.

‘De Digitale Werkplek in de cloud is voor ons de perfecte oplossing.’ 

Om de patiëntenzorg te ondersteunen maken wij gebruik binnen onze praktijk van een Electronisch Patiënten Dossier (EPD). Hier staan de basisgegevens in van de patiënt, zijn of haar behandelplan en alle randzaken die nodig zijn voor de behandeling. Hiervoor heeft de fysiotherapeut toegang nodig tot een computer. Omdat de behandeling zowel in een behandelkamer als in de oefenzaal kan plaatsvinden, is het essentieel dat de fysiotherapeut in beide ruimtes toegang heeft tot het EPD en zijn/haar persoonlijke mailbox. Wenselijk is om ’s ochtends op één plek op te starten en dit scherm op iedere werkplek weer op te kunnen roepen, zonder dat je iedere keer moet inloggen. Met onze nieuwe Digitale Werkplek van MAUS werkt dit perfect. Daarnaast is het superfijn dat we nu ook videomeetings via Teams vanuit onze nieuwe cloud werkplek kunnen organiseren en bijwonen.’ 

Hoge beschikbaarheid en maximale flexibiliteit.

Nicole vertelt verder: ‘Het systeem loopt goed en we ervaren geen problemen. De werkplek is echt altijd beschikbaar en is zeer gemakkelijk in gebruik. Ook de service dat je overal waar je bent, op elk apparaat je werkplek kan benaderen is echt heel erg praktisch.’ 

Zo werkt MAUS volgens Baat Fysiotherapie.

‘Professioneel, accuraat, oplossingsgericht, vriendelijk en enthousiast. De medewerkers van MAUS zijn zeer kundig. Zij weten waar ze het over hebben en denken met je mee als klant naar de beste oplossing passend bij de situatie. Afspraak is afspraak kenmerkt MAUS. Wij zijn zeer tevreden over de dienstverlening. En….. ze weten wat echt goede koffie is!!!!!’

Gratis adviesgesprek inplannen

De kracht van MAUS is klantgerichtheid, service en een persoonlijke benadering. Zo kunnen we je beter adviseren en dit maakt het contact persoonlijker. Plan hieronder een gratis advies gesprek in of neem direct contact met ons op.